منوی دسته بندی

سونوگرافی تعیین جنسیت- فرزند من دختر یا پسر است؟

سونوگرافی تعیین جنسیت جنین

سونوگرافی تعیین جنسیت جنین (دختر یا پسر)

سونوگرافی درزمان بارداری به علل گوناگونی انجام می شود ، ولی جنبه ای از سونوگرافی  که کاربرد فراوان دارد ، سونوگرافی تعیین جنسیت جنین است.‌ .
برخی والدین بدلیل علاقه  زیاد نمی توانند تا  تولد فرزند خود منتظر بمانند تا جنسیت فرزند خود و دختر یا پسر بودن وی را متجه شوند..

سونوگرافی تصاویری سیاه و سفیدی است که از نتیجه بازتاب امواج اولتراسوند بدست می آید و اولین فرصت پدر و مادر برای دیدن جنین در حال رشد است..
سونوگرافی یک روش بسیار سریع و امن تصویربرداری پزشکی است که هیچ گونه خطری ندارد و برای بررسی انواع مشکلات  و بیماری های مختلف داخلی و همچنین تعیین جنسیت جنین استفاده می شود..

.
سونوگرافی تعیین جنسیت معمولا در دوران بارداری دو الی چهار بار انجام می‌شود ، در صورت درخواست پدر و مادر برای دانستن جنسیت جنین این اسکن در هفته های هجده الی بیست و دو بارداری انجام می پذیرد..

سونوگرافی تعیین جنسیت جنین را چه زمانی می توان انجام داد؟

سونوگرافی تعیین جنسیت در بارداری یک نوبت در هفته هشتم تا چهاردهم بارداری باید انجام گردد که در این سونوگرافی بر اساس اندازه گیری جنین زمان تقریبی زایمان تخمین زده می‌شود. بصورت کلی در سه ماهه دوم حاملگی تعیین جنسیت جنین امکان پذیر تر است.
نوبت دوم سونوگرافی در طول هفته های هجده تا بیست و دوم حاملگی انجام می پذیرد. سونوگرافی در این دوران شرایط را  جنین را بررسی می کند..
اما در برخی از موارد بسته به سلامتی و بارداری طبق تشخیص پزشک متخصص سونوگرافی ممکن است بیش از دو آزمایش انجام شود.

آمادگی های پیش از سونوگرافی تعیین جنسیت ؟

آمادگی ویژه ای پیش از سونوگرافی تعیین جنسیت نیاز نیست. از مادران باردار در خواست می شود که قبل از انجام سونوگرافی چندین لیوان مایعات مصرف کنند. این کار باعث می شود که مثانه پر شده و به ارائه تصاویر بهتری از جنین کمک می کند.

سونوگراف تعیین جنسیت کرج

 سونوگرافی تعیین جنسیت چگونه انجام می شود؟

سونوگرافی یک روش کاملا امن بوده که قبل از بدنیا آمدن نوزاد انجام می‌گیرد. این سونوگرافی برای ایجاد تصاویر از جنین از انرژی فرا صوتی استفاده می کند..
برای انجام سونو گرافی ، مادر بر روی تخت معاینه بر روی پشت می خوابد و از ژل مخصوصی برای بهبود کیفیت تصاویر استفاده می شود. .
در مرحله بعدی سونوگرافی، متخصص سونوگرافی مبدل یا پروب دستگاه سونوگرافی را روی شکم مادر باردار حرکت می دهد. از این طریق موج های اولتراسوند که گوش انسان نمی تواند آن را بشنود را جا به جا می کند.

 بازتاب امواج صوتی از بدن مادر و فرزند به پروب باز می گردد و سپس دستگاه سونوگرافی امواج صوتی را تشخیص می دهد. این  فرایند می تواند تصاویر جنین را در هنگام رشد و حرکت در رحم مادر بر روی صفحه دستگاه سونوگرافی به نمایش در آورد..
این روش تصویربرداری هیچ خطری برای جنین ایجاد نمی کند.

سونوگرافی تعیین جنسیت کودک چه میزان کمک کننده است؟

به‌ طور معمول تشخیص تعیین جنسیتی که توسط متخصص سونوگرافی انجام می گردد در نود درصد موارد صحیح است، ولی در مواردی در سونوگرافی تعیین جنسیت نیز خطاهایی می رخ دهد زیرا انجام این کار به وضوح تصاویر موقعییت جنین هنگام سونوگرافی و مهارت سونوگرافیست بستگی دارد ،.
معمولا قبل از هفته چهاردهم بارداری دختر و پسر بودن غیر قابل بررسی می باشد. پس از این مدت اختلافات آناتومیک محسوسی در دستگاه تناسلی رخ می‌ دهد که در سونوگرافی قابل تشخیص است..
از هفته هجدهم بارداری به بعد اگر جنین در رحم مادر در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد و پاهای چنین به اندازه کافی از یکدیگر فاصله داشته باشند ، سونوگرافی با قابلیت اطمینان بالایی برای پیش بینی جنسیت جنین مورد اعتماد است..

مدت زمان انجام اسکن سونوگرافی چقدر است؟

این آزمایش به طور معمول حدود یک ربع تا بیست دقیقه طول می ‌کشد . در صورتی که جنین در وضعیت مناسبی نباشد و سونوگرافیست دید مناسبی از جنین نداشته باشد ، همچنین در صورتی که مادر دچار اضافه وزن (چاقی) باشد کیفیت تصاویر ممکن است کاهش یابد و نیاز یه سونوگرافی مجدد باشد. .
برای حرکت امواج سونوگرافی قبل از رسیدن این امواج به جنین باید از بافت های دیگری عبور کند ، بنابراین به دست آمدن یک نتیجه واضح در مادران دارای اضافه وزن کمی دشوار می شود و ممکن است زمان طولانی تری برای انجام سونوگرافی نیاز باشد..

از سونوگرافی تعیین جنسیت در دوران بارداری چه استفاده ای می شود؟

– متخصص سونوگرافی توسط این آزمایش سن جنین داخل رحم  را از اولین روز آخرین قاعدگی مادر و با توجه به پارامتر های اندازه گیری شده در سونوگرافی می تواند تخمین بزند..
– توسط سونوگرافی می توان تعداد جنین های داخل رحم (بارداری دوقلویی) را مشخص نمود .
– این روش تشخیصی کمک می کندبرخی شرایط جسمی جنین قبل از تولد مشخص شود و می تواند موقعیت نوزاد و جفت را تعیین کرد.

 به عنوان مثال در أواخر حاملگی هنگامی که جفت در سر راه کانال زایمانی باشد ، ممکن است روش سزارین توصیه شود..
توسط سونوگرافی می‌توان رشد جنین را بررسی نمود . این امر اگر مادر حاملگی چند قلویی را تجربه کند یا در بارداری قبلی با مشکل رو به رو شده است ، بسیار پر اهمیت می باشد.

چه عللی ممکن است اطلاعات به دست آمده از سونوگرافی تعیین جنسیت را مخدوش کنند؟

بعضی از علل ممکن است نتایجی را که از سونوگرافی بحاصل می شود را، محدود کنند . این عوامل شامل:

مادرانی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند.
 جنین بسیار کوچک یا بزرگ باشد.
موقعیت نامناسب جنین هنگام سونوگرافی